A Class Icarian
A Class Archimedean
Today
it seems that we have two main categories of A class sailors. Those inspired by
the ETNZ team during the last World event who want to fly (because it
looks easy and so much fun) and some
others who are probably more conservative and are not so keen on the idea
(because it looks more like a paradigm shift than a simple development).These
two opinions are quite contradictory and opening the rules to favor the flying
group would likely place many A class sailors (and maybe the majority) in front
of the following dilemma: sailing with a non-competitive boat, embarking for a
future that is still uncertain except for the fact that it will be costly, or
leaving the class.
So
we believe that, at least in the short term, the class should satisfy both
categories.It
should be noted that the proposed split of the fleet is not necessarily meant
to last forever. It is likely that with time, one category will predominate and
the other will die out. In
our view the following proposal
requires an agreement on the following prerequisites: Those
who want to fly should be allowed to freely develop the concept so as to
optimize it (rule n°8 abandoned) The
conservatives who cherish Archimedes above all should be allowed to float.No
present boat should be made non-competitive in the next few years.Both
categories should be able to cohabit at international events .
Today we have an overwhelming majority of floating boats with a minority of flying boats (which are likely to be growing).
Having
these 2 categories will enable the flying candidates to sell their present boat
and to acquire a flying boat more easily. It would open a new market for boat
manufacturers and others.Today we have an overwhelming majority of floating boats with a minority of flying boats (which are likely to be growing).
Everybody will be able to watch the development of the other category and decide in which they belong and base their decision on facts (such as : how practical such retractable foils will be), rather than on intuition.
Defining the non-flying category may prove to be somewhat more difficult. Rule n° 8 should be tightened so that some present boats, which proved they could more or less fly, should be made non-flying.
Proposed solution:
Boards should be made only with constant curvature. In other words strait, canted and C boards are allowed (J boards and other sophisticated boards belong to the flying category).
The 750 mm rule could be modified or stayed.
This constraint can be dealt with for existing boats at virtually zero cost, for example, simply cutting the bottoms of existing C boards, if needed.
Rudder’s winglets would be allowed and perhaps reduced in size, if needed.
Of course everyone should be required to select and enroll in one or the other category at international events, (possibly sharing a common start) and two rankings should be established.
A Class C boards Archimedean
Aujourd'hui,
il semble que nous ayons deux grandes catégories de marins de A Class . Ceux
inspirés par l'équipe ETNZ pendant le dernier événement mondial qui veulent
voler ( car cela semble facile et très amusant ) et quelques autres qui sont
probablement plus conservateurs qui n'ont pas tellement envie de l'idée ( car
cela ressemble plus à un changement de paradigme qu'à un simple développement ) .Ces deux avis sont très contradictoires. En ouvrant les règles pour favoriser le groupe de vol placerait probablement de nombreux marins de A class ( et peut-être la majorité ) devant le dilemme suivant : naviguer avec un bateau non-concurrentiel , ou choisir un avenir qui est encore incertain du fait qu'il sera coûteux , ou sortir de la classe .
On peut raisonnablement penser donc au moins dans le court terme que la classe doit satisfaire les deux catégories .
Il convient de noter que la répartition proposée de la flotte ne serait pas nécessairement destinée à durer éternellement . Il est probable qu'avec le temps , une catégorie prédomine et l'autre s'éteindra .
La proposition envisagée nécessite un accord sur les conditions suivantes :
Ceux qui veulent voler devraient être autorisés à développer librement le concept de manière à l'optimiser ( règle n ° 8 abandonnée )
Les conservateurs qui chérissent Archimède devraient être autorisés à flotter.
Ces deux catégories devraient être en mesure de cohabiter à des événements internationaux
Aujourd'hui, nous avons une très grande majorité de bateaux flottants avec une minorité de bateaux volants ( qui sont susceptibles d'être de plus en plus nombreux)
La présence de ces deux catégories permettrait aux candidats du vol de vendre leur bateau actuel et d'acquérir un bateau volant plus facilement . Il ouvrirait un nouveau marché pour les fabricants de bateaux .
Tout le monde serait en mesure de regarder le développement de l'autre catégorie et décider dans laquelle ils souhaitent appartenir, fondant leur décision sur des faits, plutôt que sur l'intuition .
La définition de la catégorie des non-volant peut s'avérer un peu plus difficile . La règle n ° 8 devrait être serrée de sorte que certains bateaux actuels qui sont plus proches de la catégorie des volants, soient exclus.
Solution proposée :
- Les dérives (boards) devraient être seulement à courbure constante . En d'autres termes droites, inclinées et boards C seraient autorisés ( J boards et autres boards sophistiqués appartiendraient à la catégorie de vol ) .
- La règle de 750 mm pourrait être modifiée pour limiter la portance ou restée en l'état s'il est suffisant.
Les ailettes de gouvernail seraient autorisées et peut-être de taille réduite , si nécessaire .
Bien sûr, tout le monde devrait être tenu de choisir et de s'inscrire dans l'une ou l' autre catégorie lors d'événements internationaux ,et deux classements devraient être établis .